Waarom klanttevredenheidsonderzoeken uitvoeren? Het kan een belangrijk instrument zijn om de kwaliteit van uw dienstverlening te meten en te verbeteren. Het helpt bedrijven en organisaties om de wensen en behoeften van hun klanten of achterban beter te begrijpen en de klanttevredenheid te verbeteren.
Daarnaast identificeert u natuurlijk ook tevreden klanten, zodat u deze kunt benaderen voor bijvoorbeeld loyaliteitsprogramma’s of specifieke marketing acties. Uiteraard draagt het ook bij aan het behoud van uw klanten. Tevreden klanten zijn immers terugkerende klanten. Op die manier wordt uw saleskanaal ook effectiever.
Maar hoe kun je het beste een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren? Hieronder leest u wat wij voor u kunnen betekenen en waarom telefonisch een goeie methode is.
Wat kan The Good Agency voor u betekenen betreft klanttevredenheidsonderzoeken?
The Good Agency is een professioneel klantcontactcenter met een groot sociaal hart. Ons team van specialisten hebben ruime ervaring in het afnemen van telefonische klanttevredenheidsonderzoeken, in verschillende branches. Al onze medewerkers zijn professioneel opgeleid en gecertificeerd volgens de norm van de klantenservicefederatie Nederland.
Elk contact, met elke klant, via elk kanaal hoort kwalitatief en persoonlijk te zijn. Dat geloven wij, zo werken wij. Dit zit in onze DNA. Wij zijn dan ook het verlengstuk van uw organisatie waardoor uw medewerkers zich kunnen bezighouden met uw eigen kernactiviteiten.
Uiteraard denken we ook graag mee om uw klanttevredenheidsonderzoeken zo efficiënt mogelijk te maken en zorgen we ervoor dat u volledig inzicht heeft in de uitkomsten via duidelijke en overzichtelijke rapportages. We analyseren veel gestelde vragen om samen met u kijken waar we processen kunnen verbeteren. U vindt in ons dus een partner die met u meedenkt en voor u klaar staat.
Bent u op zoek naar een betrouwbare partner voor het uitbesteden van uw klanttevredenheidsonderzoeken of heeft u vragen, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.
Persoonlijk contact
Een van de grootste voordelen van telefonische klanttevredenheidsonderzoeken is het persoonlijk contact. Door persoonlijk contact te hebben met uw klanten of achterban zorgt u voor meer binding en vertrouwen. Dit levert u waardevolle feedback op en geeft u een beter inzicht in de kwaliteit van uw dienstverlening. Dit resulteert in een hogere klanttevredenheid en behoud van klanten.
De volledige kosten zijn aftrekbaar van uw SROI verplichting.
Directe feedback
Meer inzicht
Telefonische onderzoeken bieden ook meer ruimte voor interactie tussen de klant en de interviewer. Dit kan leiden tot meer waardevolle informatie, dan bijvoorbeeld een schriftelijke enquête. Je kunt doorvragen op bepaalde antwoorden, meer informatie verzamelen en dieper ingaan op specifieke onderwerpen. Hierdoor krijgt u meer inzicht in de behoeften en wensen van uw klanten.
Hogere response
Telefonische onderzoeken hebben over het algemeen een hogere responsratio dan andere onderzoeksmethoden. Dit komt doordat de interviewer persoonlijk contact heeft met de klant. Hierdoor voelt de klant zich meer betrokken en is hij of zij eerder bereid om deel te nemen aan het klanttevredenheidsonderzoek.
Flexibiliteit
Kostenbesparend
Ten slotte zijn telefonische onderzoeken veel kosten efficiënter als fysieke onderzoeken, aangezien de doorloopsnelheid vele malen hoger is. Verder hoeft u geen extra kosten te maken, voor bijvoorbeeld drukwerk en verzending van enquêtes. Als laatste bespaart u veel tijd en kosten, doordat u geen gegevens hoeft in te voeren in een database. Alle uitkomsten worden verwerkt in een overzichtelijke rapportage, die u wekelijks ontvangt. U heeft dus volledig inzicht en betaald alleen de daadwerkelijke enquêtetijd.
Wat zijn goede vragen in een klanttevredenheidsonderzoek?
Klanttevredenheidsonderzoeken zijn gericht op het verkrijgen van inzicht in de tevredenheid van uw klanten. Uiteraard is de juiste vraagstelling hierbij van groot belang. In de meeste gevallen is dit maatwerk, afgestemd op uw organisatie.
Onderstaand enkele basisvragen die vaak worden gebruikt in klanttevredenheidsonderzoeken:
Het kan een belangrijk instrument zijn om de kwaliteit van uw dienstverlening te meten en te verbeteren. Het helpt bedrijven en organisaties om de wensen en behoeften van hun klanten of achterban beter te begrijpen en de klanttevredenheid te verbeteren.
U heeft direct en persoonlijk contact met uw klanten, ontvangt feedback waar u meteen actie op kan ondernemen, het geeft (met de juist gestelde vragen) een heel goed inzicht in de beleving en behoeften van uw klanten, het is flexibeler dan een schriftelijke enquête en u kunt tijdens de uitvoering ook nog bijsturen waar nodig.
Ja! Wij streven er altijd naar om een vast team te creëren, die we dagelijks voor u kunnen inzetten om zo de best mogelijke resultaten te behalen en de kwaliteit goed te borgen.
De uitkomsten van een telefonisch onderzoek zijn vaak niet in een standaard rapportage te verwerken. Dit is altijd maatwerk en zal dus specifiek voor uw organisatie worden opgesteld.
Voor telefonische onderzoeken hebben wij de juiste software in huis om deze kwalitatief en op de juiste manier uit te voeren. Uiteraard gaan wij altijd voor een samenwerking en zullen u als opdrachtgever overal bij betrekken om de juiste output te krijgen die u wenst.
Al onze medewerkers zijn KSF gecertificeerd. Het KSF certificaat is een branche erkend certificaat van de Klantenservicefederatie Nederland. Daarnaast krijgen al onze medewerkers uitgebreide projecttraining en beschikken wij over eigen trainers voor de ontwikkeling van onze medewerkers.
Onze tarieven zijn van meerdere factoren afhankelijk, voor meer informatie kunt u het beste contact met ons opnemen via: info@thegoodagency.nl of telefonisch op 085 876 89 37.
The Good Agency is een professioneel klantcontactcenter met jarenlange ervaring op het gebied van telefonische klanttevredenheidsonderzoeken. Onze medewerkers zijn professioneel opgeleid en zeer gemotiveerd om met aandacht voor de mens te werken. Elk contact, met elke klant, via elk kanaal hoort kwalitatief en persoonlijk te zijn. Dat geloven wij, zo werken wij. Dit zit in onze DNA.
The Good Agency is gevestigd in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam.
Heeft u vragen of wilt u een offerte ontvangen, neem dan contact met ons op via: info@thegoodagency.nl of telefonisch op 085- 876 89 37. Wij helpen u graag verder.